Melbourne als laaste reisverslag - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu Melbourne als laaste reisverslag - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu

Melbourne als laaste reisverslag

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

01 Juli 2015 | Australië, Kingsford

G'day Mates!
Ik zie net dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een reisverslag heb geschreven. Dit is waarschijnlijk ook mijn laaste reisverslag, aankomende zaterdag begin de rondreis! 's-ochtends vliegen we naar Cairns in het noorden van Australie en dan reizen we met een hop-on hop-off bus terug naar Sydney. Onderweg gaan we natuurlijk allemaal gave dingen doen en zal ik geen tijd hebben om een reisverslag te schrijven. Misschien schrijf ik er eentje als ik weer thuis ben.
Na het weekendje waarin we naar de Blue Mountains zijn gegaan hadden we een rustig weekend. wel heerlijk een lang weekend dankszij de verjaardag van Queen Elizabeth. Dat weekend gezellig geskyped met mijn lieve vriendinnetjes van thuis en Lindsay en ik zijn nog even een kijkje gaan nemen op Bondi beach. Die zondag waren er in Sydney audities voor de australische X-factor. Omdat ze promo-shots wilde maken van de jury die aan kwam bij het gebouw hebben we erg lang moeten wachten voordat we naar binnen konden en naar de audities konden kijken. Het duurde allemaal lang maar het was wel leuk om een keer mee te maken.
Daarna was het eindelijk het weekend waarin we naar Melbourne zouden gaan! Die vrijdag ochtend zijn we vroeg vertrokken en om 10 uur waren we al in Melbourne. De eerste dag hebben we een Free Walking Tour gedaan en zo hebben we alle mooie plekken in de stad gezien. Die avond zijn we lekker uit eten gegaan en vroeg naar bed want we waren 's-ochtends toch al om 4 uur uit bed.
De volgende dag begon tour! De tour duurde twee dagen en we hebben ontzettend veel gezien. De eerste dag hebben we de bekende 12 Apostelen gezien, maar zijn we ook naar de Gibson Steps geweest en nog meer mooie maar wat onbekendere plekken geweest langs de Great Ocean Road, we hebben zelfs nog een stukje regenwoud meegepakt. We hebben 's-avonds in een hostel geslapen, gebarbequed en gezellig gekletst met twee duitse meiden die ook mee waren met de tour. De volgende dag zijn we weer naar een dierentuin geweest waar je met kangaroes op de foto kon en ze kon aaien, daarna zijn we naar Philip Island gegaan. Daar hebben we nog meer mooie uitzicht punten gezien en aan het eind van de dag zijn we bij de pinguin parade geweest. Heel schattig om de kleine pinguins vanuit de zee naar hun broedkasten te zien wagelen. En toen zat de tour er alweer op en zijn we terug naar Melbourne gebracht. De volgende dag nog even Melbourne in geweest en de H&M bekeken die in een oud gebouw zat waar vroeger het postkantoor had gezeten. En aan het eind van de middag zijn we weer naar Sydney gevlogen.
Het weekend na Melbourne zijn Lindsay en ik weer een keer naar Paddy's market geweest om de laaste souvenirs aan te schaffen. Verder hebben we weinig gedaan omdat we het weekend ervoor erg druk waren geweest. Die week stage duurde erg lang maar we zijn wel een avond uit eten geweest bij de Scary Canary. Het weekend erna (27-06-2015) zijn Lindsay en ik op zaterdag naar Maroubra beach gelopen en hebben we even heerlijk op het strand in de zon gezeten. Daarna zijn we met de bus de stad in gegaan om in ons laaste weekend toch nog even bij het Opera House en de Harbour Bridge gaan kijken. Eerst hebben we chocolade pannenkoeken gegeven in een restaurant in de Rocks en daarna zijn we over de Harbour Bridge gelopen en hebben we hele mooie foto's van het Opera House kunnen maken. De dag erna hebben we weinig gedaan en maandag is de laatste week van stage begonnen. Ik schrijf dit verslag op woensdag op stage. Heb mijn verslag net helemaal afgerond en heb als eindbeoordeling van stage een excellent gekregen wat goed neiuws is. Nu alles nog opsturen naar school en dan is de stage helemaal afgerond!
Ik ben heel erg blij dat stage afgerond is maar ik vind het wel jammer om zaterdag Sydney te gaan verlaten, alles is hier heel relaxed en iedereen geniet hier echt van het leven. Als de zon schijnt is iedereen buiten en op het strand en ze maken zich niet zo druk als in Nederland waar alles altijd gehaast en druk is. Maar er gaat een nieuw avontuur beginnen!
Misschien tot een volgend reisverslag en zo niet, wie weet tot de volgende reis! :)