Jervis bay & Manly - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu Jervis bay & Manly - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu

Jervis bay & Manly

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

20 Mei 2015 | Australië, Kingsford

Hoi allemaal!
Hier weer een reisverslag, dit is inmiddelshet 4e reisverslag wat ik schrijf. Bij mij moet het allemaal weer lasting zijn en wil waarbenjij.nu mijn facebook niet koppelen. Maar als je deze leest en het gevoel hebt dat je iets mist (als iemand uberhaupt deze blog nog leest haha) dan komt het daardoor.
Na koningsdag dus een lekker rustig weekend gehad. Voor het volgende weekend hadden Lindsay en ik al een hele hoop plannen gemaakt die niet doorgegaan zijn want we zijn onverwachts naar Jervis bay geweest! Samen met de twee kamergenootjes van Lindsay zijn we vrijdag met een gehuurde Suzuki Swift op pad gegaan. Maar wel alles op z’n braziliaans, dus de afgesproken tijd van vertrekken die half 2 was, werd 4 uur. Is natuurlijk niet erg, alles rustig aan. Aangekomen in Jervis bay moesten we nog op zoek naar een hostel, wat toch iets lastiger was dan verwacht. Uiteindelijk in een motel terecht gekomen. Waar ze echt een heerlijk bed hadden. Prima geregeld dus. De zaterdag zijn we de hele dag op pad geweest om alle stranden te bekijken in de omgeving. Hyams beach lag ook op de planning. Dat is het witste strand van de wereld dus daar moesten we zeker naartoe. Wat opviel was dat er bijna geen mensen op alle stranden waren. 22 graden met een fris windje is natuurljk echt geen strandweer hier in Australie. Wat goed uitkwam voor de foto’s ;). De zondag erop zijn we heel vroeg opgestaan om de zonsopkomst te bekijken op Hyams beach. Daarna nog even terug in bed gekropen waarna we weer in de auto zijn gestapt terug naar Sydney. ‘s-Avonds samen met het huis pizza gegeten die zelfgemaakt was door iemand uit Italië. Het nadeel hiervan was dat we pas om half 10 gingen avond eten, wat toch wel aan de late kant is. Maar uiteindelijk wel het wachten waard.
Daarna weer een weekje stage met veel research en wat kleine experimentjes met meloenen. En toen was het eindelijk weer vrijdag! Het weekendje Manly stond voor de deur! Zaterdagochtend met Lindsay op tijd vertrokken richting Manly. Doremi loopt ook stage in Australië en dan moet je natuurlijk wel even kijken hoe het er daar allemaal uitziet. Zeker als het maar een half uur met de bus en een half uur met de boot reizen is. Dit weekend dus met Doremi en wat andere Nederlandse meiden in Manly geweest. Zaterdag zijn we naar Sydney National Harbour park geweest waar we naar North Head zijn gelopen en heel mooi uitzicht over Sydney hebben gezien. ‘s Avonds hebben we het uitgaans leven van Manly mogen meemaken. En het uitgaans leven hier is toch wel behoorlijk anders haha. Maar we hebben een hele leuke avond gehad en zeker veel gelachen. De volgende dag lekker uitgeslapen en daarna naar Palm beach geweest. Weer een erg mooi plekje. Daarna hadden we natuurlijk honger en zijn we uit eten geweest en hebben we een halve meter pizza besteld. Ook hebben Linds en ik een nieuwe verslaving, yogurtland. Een beetje het idee van een swirl maar je kan je eigen ijs in een bakje doen, en ook alle topping, dus je kan zelf de hoevelheden bepalen. Maar natuurlijk zit er geen een in de buurt van Coogee. We moeten dus nog een keertje op pad haha.
De plannen voor komend weekend zijn al gemaakt maar daar meer over in het volgende reisverslag!

• 20 Mei 2015 - 08:43

Marian Bleeker:

Hoi Emmy ik kan wel goed lezen dat je het goed na je zin heb.Straks wil je niet meer terug.Hoe gaat het op je stage en al veel leuke mensen ontmoeten leuke huisgenootjes.Geniet nog maar van je tijd daar liefs marian Bleeker

• 20 Mei 2015 - 13:42

Lieke:

Heey Emmy!

Tuuurlijk willen we jouw avonturen lezen!
    Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt en zoveel meemaakt.
    Geniet ervan.

X Lieke