Vivid, souvenirs en de blue mountains - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu Vivid, souvenirs en de blue mountains - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu

Vivid, souvenirs en de blue mountains

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

05 Juni 2015 | Australië, Kingsford

Hallo allemaal!
Ik denk dat dit nog wel het lastigste is van deze blog, het verzinnen van een nieuwe aanhef, telkens hetzelfde is ook maar zo wat. Maar okee het reisverslag. Na het weekend in Manly bij Doremi hadden we weer een weekje stage. Wat behoorlijk saai begint te worden want Lindsay en ik doen bijna alleen maar computerwerk. Het is dus telkens weer aftellen tot het weekend begint. Die vrijdag toen het eindelijk weekend was zijn we dat stad in gegaan om te kijken bij Vivid Sydney. Dit houd in dat er in de stad allemaal gebouwen verlicht zijn, bijvoorbeeld town hall, het opera house en de harbour bridge. Verder staan er allemaal kunstwerken die ook verlicht worden en waar je interactief mee bezig kunt zijn. Een beetje lastig om uit te leggen maar op mijn facebook staan de foto's :). Die zaterdag erna hebben we in de ochtend the 'I'm free Sydney' tour gedaan. Erg leuk want je wordt gratis rondgeleid door een gids door heel Sydney om alle toeristische maar ook minder toeristische dingen te bekijken. Daarna zijn we naar Paddy's market geweest om souvenirs in te slaan voor thuis. De zondag erop heb ik niet zoveel gedaan.
De week erop heel spontaan naar de film gegaan met Lindsay en een paar van haar huisgenootjes. Deze week ook een probleempje in het huis gehad, er was iets niet goed gegaan bij de hoofdverhuurder en daarom hadden we twee dagen geen stroom. Maar dat heb ik overleefd! Die vrijdag ben ik met mijn Italiaanse huisgenootjes uit geweest, het was een beetje een hipster tent maar voor een keer wel heel leuk. En toen was het weer weekend! De zondag ben ik weer naar de blue mountains geweest maar naar een ander deel. Lindsay en ik zijn met een georganiseerde trip mee geweest. Voordat we naar de blue mountains gingen zijn we eerst langs Feaderdale Zoo gegaan. Waar je met een koala op de foto kon en ook met de kangaroes.
Daarna door naar de mountains. Deze keer was het niet zo'n lange wandeling maar wel weer mooie uitzicht punten gezien. En maandag was deze stage week begonnen. Ik schrijf dit verslag stiekem op stage want het is vrijdag middag en mijn concentratie is op. Nog een half uurtje en dat is het weekend! Maar dinsdag zijn we de stad in gegaan na stage om 1 dollar hotdogs te eten, die echt heel erg lekker waren. Daarna naar de Coles waar we tot onze blijdschap speculaasjes, dropjes en stroopwafels gevonden. Meteen meegenomen natuurlijk! Deze week jammer genoeg weer gedoe gehad in het huis, dit keer deed het gas en de warme kraan het niet. Heel jammer want we hadden net die dag ervoor een nieuw kookstel gehad. Kunnen we dus nog niet gebruiken. Als het goed is moet het opgelost zijn als ik straks thuis kom. Nog even de laatste minuten op stage volmaken en dan is het lekker weekend en het mooie is, is dat maandag een national holiday is dus een lekker lang weekend. Zo in de stad pizza eten en vanavond en morgenochtend lekker skypen met mijn vriendinnetjes van thuis! Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om te lezen (ik doe mijn best om niet te vaak 'leuk' te gebruiken en andere herhalingen).
Groetjes van down under en tot te volgende keer!

  • 05 Juni 2015 - 08:03

    Marian Tuithof:

    Hoi, je verslag is iedere keer weer erg leuk :), om te lezen,maar dat vind ik he!

  • 05 Juni 2015 - 12:55

    Lieke:

    Heey Emmy,

    Leuk om weer wat van je te lezen!
    Gelukkig kan je in het weekend allemaal leuke dingen doen om je op te laden voor een nieuwe werkweek.
    Ook ik schrijf dit op stage, want ik heb nog geen zin om te beginnen aan deze vrijdag (8 uur 's-ochtends) :P

    Groetjes!

  • 05 Juni 2015 - 22:13

    Corry V. Baaren:

    Emmie ik vind het nog steeds super mool geniet er maar lekker van het is zo weer voorbij groetjesopa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kingsford

Emmy

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2735

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: