Sydney verkennen & Nederlands feest vieren - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu Sydney verkennen & Nederlands feest vieren - Reisverslag uit Kingsford, Australië van Emmy Tuithof - WaarBenJij.nu

Sydney verkennen & Nederlands feest vieren

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Mei 2015 | Australië, Kingsford

Hallo alemaal!
Hier weer een reisverslag want ik heb voldoende materiaal verzameld en ook tijd om wat te kunnen schrijven. Na het surfweekend een rustig weekje op stage gehad. Lindsay (vriendin & studiegenootje) is die week ook aangekomen en ik ben meteen even wezen kijken waar zij verblijft. Dat weekend ben ik naar mijn eerst sydney pubcrawl geweest, zeker een succes. Omdat alles hier vroeg begint ben je ook weer redelijk op tijd thuis als je naar de juiste bushalte loopt natuurliljk.
De dag erna meteen vroeg opgestaan om de spit to manly walk te lopen. 10 kilometer de berg opgeploeterd maar we werden beloond met een mooi uitzicht! De dag erop zijn Lindsay en ik heerlijk de toerist in Sydney gaan uithangen terwijl m'n telefoon gemaakt werd omdat ik die boven op de berg had laten vallen. Gelukkig was het redelijk mooi weer en hebben we gewandeld in Hyde park en de royal botanic gardens. Ook zijn we het opera house wezen bewonderen. Na al het wandelen hebben we onszelf getrakteerd op een pizza met half emu vlees en half kangaroe vlees.
Daarna natuurlijk weer een weekje stage wat veel gezelliger is nu dat Lindsay er is om mee te kletsesn. .En zo nu en dan ook is tegenaan te klagen ;).
Het weekend erop was het tijd voor wat feestjes, en er zijn natuurlijk geen betere feestjes dan Nederlands feestjes. Vrijdag avond zijn we naar de partysquad geweest wat totaal onverwachts niet op een Nederlands feestje leek. Ondanks dat is het wel een hele leuke avond geweest. De dag erna was het ANZAC day hier in Australie. Lindsay en ik hebben omdat het mooi weer is de Coogee to Bondi walk gedaan. De dag erna was het dan tijd voor een feest dat niet anders dan een echt hollands feest kon zijn. Koningsdag vieren op een boot. En het was net zo gaaf als dat het klonk. Sydney skyline verlicht in de avond mooi kunnen aanschouwen, het was zeker een geslaagd feestje.
De maandag erop weer stage en het weekend erop is dit weekend. Het is op het moment geen lekker weer hier helaas, veel regen weinig zon maar daar komt als het goed is verandering in volgende week. Wel nog wat bijzonders gedaan dit weekend en dat was naar een Braziliaans feestje geweest in Hillsong church. Erg onverwachts maar erg bijzonder en super leuk. Verder een rustig weekendje gehad en daarom dus ook tijd gehad om weer een reisverslag te schrijven. Wat nog best een behoorlijke kluif is haha.
Groetjes uit het regenachtige (soon to be sunny) Sydney :)